سَرو سَهی

آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟

سَرو سَهی

آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟

سَرو سَهی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

فَإنَّه غَیر مَنقوصٍ ما اَعطَیت ...*

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۱۷ ب.ظ

روی کشتی کوچکی که اسمش «ماسوله» بود و بر آب‌های انزلی می‌گذشت، به او گفتم که گاهی وقت‌ها ما از خدا چیزی را می‌خواهیم و خدا از ما دریغش می‌کند تا هدیه‌ای بزرگتر تقدیم ما کند. ما اما نمی‌فهمیمش. تا وقتی که آن هدیۀ بزرگ را بگیریم از خدا.

پنجشنبه دلم پا زدن به دریا می‌خواست و شن‌بازی در ساحل را. اما تقدیر اینگونه رقم خورد که خدا من را بر فراز کشتی برد و بر امواج و آب‌هایش نشاند.

اگرچه حسرت آن دل به دریا زدن به دلم ماند، اما خدا من را لذت تازه‌ای بخشید که هرگز انتظارش را نداشتم.

با این حال من هنوز دلم به همان چیزی مشغول بود که دوستش داشتم...

می‌ترسم! می‌ترسم از اینکه می‌گویند خدا از تو چیزی را می‌گیرد تا چیز بهتری نصیبت کند. اگر آن‌چه خدا به بنده‌اش هدیه می‌کند، بهتر باشد، باز همان نیست که او دلش خواسته و آرزویش را دارد. می‌ترسم از آن «حسرت»ی که موقعیت ناشناس است.

حکمت این را چطور می‌شود فهمید؟

گاهی چقدر برای درک بعضی چیزها بچه می‌شویم!


*فرازی از دعای ماه رجب. (آنچه تو دهی چیزی کم ندارد!)

  • المیرا شاهان

نظرات  (۸)

  • الـ ه ـام 8 عـظـیـمـی
  • این اعتماد به نظرم یکی از ارزشمندترین و سخت ترین اعتمادهاست... که اگر چیزی رو ازت میگیره... برای تو بهتره... اما همیشه از این اعتماد جواب گرفتم... و گاهی چیزی بهتر از اون که از دست دادم بهم داده... خدا بهمون «اعتماد» بده فقط... آمین...
    پاسخ:
    خیلی سخته الهام، الهی آمین ...
    ممنون
    پاسخ:
    خواهش می کنم.
  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • خدا همه زندگی منو گرفت یعنی ممکنه چیز بهتری بخواد بهم بده؟!
    البته خدا نگرفت تقصیر خودم بود:(
    پاسخ:
    همه میگن آره... بیا اگه هیچ وقت توکل و اعتماد نمی کنیم، یه بار محض رضای خدا بسپریم به خودش.
  • محمد روشنیان
  • بی‌خود نیست یکی از صفات خدا حکیم هست.
    پاسخ:
    مشکل اینه که من حکیم نیستم که بفهمم!
  • قاسم صفایی نژاد
  • اللهم اغفر لی الذنوب التی تغیر النعم
    پاسخ:
    الهی آمین.
    بارها توی پست هام نوشتم این جمله رو...
    "خدا از تو چیزی را می‌گیرد تا چیز بهتری نصیبت کند"
    من در حالِ تجربه ی همین جمله ام...
    پاسخ:
    آخ که اگه حسرت به دل بمونم؟ ...
  • علیـ ــر ضــا
  • حکمت خدا
    پاسخ:
    ان شاالله حکمتشو به ما هم عطا کنه.
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • گاهی از خودم و فکر واحساسی که شاید داشته باشم می ترسم!
    التماس دعا.
    پاسخ:
    خیلی محتاجم...