سَرو سَهی

آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟

سَرو سَهی

آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟

سَرو سَهی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

جوانی شمع ره کردم!

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ب.ظ

انقلاب 57 را سوای از رهبری امام خمینی، قیام «جوان‌ها» بود که به پیروزی رساند! خیلِ دانشجویان دهۀ چهل و پنجاه بودند که گروه‌گروه برای پیروزی انقلاب، متحد شدند و به مجاهدین خلق، فداییان اسلام و ... پیوستند برای سرنگونی محمدرضا پهلوی. به این‌که دقیقا چه کسانی بودند و چه کردند و چرا کردند، کاری ندارم. فقط حواسم جمعِ «جوان»های انقلابیِ آن سال‌هاست که «عُرضه» داشتند و بهشان «اعتماد» شد! که تقریباً همان‌ها کمی بعد از پیروزی انقلاب جذب کارهای دولتی شدند و خیلِ کثیرشان به جبهه‌ها رفتند و شهید شدند. جوان‌ها بودند که پس از جنگ، استخدام سپاه پاسداران شدند و جوان‌ها بودند که به مجلس رفتند و برای خودشان کسی شدند و بعضی نامرد از آب در آمدند و بعضی مرد! حالا اما «بعضی» از همان جوان‌های دهۀ پنجاه و شصت، پیرمردانی هستند که «مرد» مانده‌اند و برخی خودشان را به میز و صندلی‌هاشان گره زده‌اند و بی که دلشان برای منِ جوانِ امروزی بسوزد، حرص می‌زنند که حقوق‌های میلیونی‌شان را به میلیارد برسانند و بیشتر از قبل، لقمۀ حرام بریزند در گلوی دختر و پسرهای لاکچری‌شان که مدام پارتی‌ها و سفرهای خارجۀ هرروزه‌شان برجاست!

امام خمینی، یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که کرد، «اعتماد به جوان‌ها» بود! او به جوانِ پر انرژی آن دوران، که ذوقِ مسوولیت داشت اعتماد کرد و شهید باقری‌ها، همت‌ها و موحد دانش‌ها بودند که در بیست و اندی سالگی، فرماندۀ یک عملیات می‌شدند و به قرب الی الله می‌رسیدند و پیروز میدان بودند!

این همه سال «روز جوان» آمده و رفته و شغل‌های خوب و نان و آب‌دار مملکت ما هنوز دست پیرمردانی مانده که حالا دیگر باید بازنشسته می‌شدند و کار را می‌سپردند به این همه جوانِ بیکار که دارند در فقر و نداری و بعضاً فساد دست و پا می‌زنند.

پیرمرد! نمی‌گویم نباش! باش، اما در کنار جوانِ امروز باش، نه به جای او. با تجربه‌ات آیندۀ سرزمینت را نجات بده. نه با سرکوب ذوق و خلاقیت و توانمندی‌های نسل‌های بعد! تمام.

  • المیرا شاهان

نظرات  (۶)

امروز ما جوانها را برای بسیج و جبهه و جنگهای احتمالی می‌خواهند تا کرسی قدرت خودشان را حفظ کنند. نه برای خودمان.
پاسخ:
ممنون
حقیقتا من اینا رو توی کانال‌تون می‌خونم، تا یادم بیاد بیام اینجا، نظراتم می‌پره!:دی
روزتون مبارکــ🎈🎈
پاسخ:
ممنونم دوست خوبم :) 
بر شما هم مبارک🌸
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • مبارک باشه:)
    پاسخ:
    ممنون. همینطور بر شما :)
  • پری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • نسل ما که سوخت، دهه شصتیا رو‌میگم
    پاسخ:
    حالا حالاها سوخته هستن نسل جوون ها! مگر اینکه پیرمردها به رحمت خدا برن :)
  • دچـــــ ــــــار
  • پیرمرد از بازنشستگی می ترسد ... :)
    پاسخ:
    خدا عاقبتمونو بخیر کنه.
  • قاسم صفایی نژاد
  • توییت کرده بودم که ماکرون 39 ساله در حالی رئیس جمهور فرانسه شد که وقتی دنیا می آمد نعمت زاده وزیر بود و هنوز ایشان وزیر است!

    پاراگراف آخر خیلی خوب بود
    پاسخ:
    این واقعا قابل تامله!