سَرو سَهی

آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟

سَرو سَهی

آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟

سَرو سَهی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

اول شخص جمع

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴ ق.ظ

جامعه یعنی من دوست دارم از کتاب‌ها و فیلم‌ها برایت حرف بزنم و جاهای خوبی از هر کتاب که خوشم آمد را با تو به اشتراک بگذارم، و تو دوست داری برایم شیرینی و دسر درست کنی و ذوق هنرمندی‌ات را با من شریک شوی. یعنی من دوست دارم موسیقی زیبایی که شنیده‌ام و حس خوبی که از آن گرفته‌ام را با تو قسمت کنم و تو دوست داری تصاویر پارک روبروی خانه‌ات یا مهمان‌ها و میزبان‌هایت را به من نشان بدهی. یعنی من حتی برای آسمانِ پر از ابری که قرص خورشید را پوشانده می‌میرم و تو برای باران یا برف نابهنگام. من پرسه زدن در ساحل را دوست دارم و تو کوهنوردی و پیاده‌روی در خیابان‌ها. من دوست دارم از شادی‌ها و غم‌هایم با تو بگویم و تو مایل نیستی کسی از حالات روحی‌ات باخبر شود. من از سیاست بیزارم و تو پیگیر اخبارهای داخلی و خارجی هستی. جامعه یعنی همین تفاوت‌ها و پذیرفتن تمام این سلیقه‌ها و دغدغه‌ها.

کافی نیست؟ تا کی باید با تفاوت‌ها مبارزه کرد؟ ما در لحظات با هم بودن است که رشد می‌کنیم و اصلاح یا تکثیر می‌شویم. بد نیست گاهی بایستیم و تماشا کنیم. از پوستۀ «من» بیرون بیاییم و خودمان را در کنار دیگران بگذاریم. کافی‌ست گاهی سهل باشیم...

  • المیرا شاهان

نظرات  (۲)

یه فرمول ساده است : آدمایی رو دور و بر خودت جمع کن که به سلیقه ت میخورن، نه این که آدمای دور و برت رو مجبور کن با سلیقه تو رفتار کنند. 

نمیدونم اینهمه سخت گیری برای چیه

پاسخ:
دقیقا.
  • قاسم صفایی نژاد
  • معمولا تو این چیزا نباید مبارزه و اختلافی باشه. وقتی سر اصول باشه اونوقت مبارزه و اختلاف معنی میده

    پاسخ:
    مردم به طور چشم گیری تبدیل به منتقد شدند. به قول عطار: موی بشکافی (بشکافند) به عیب دیگران/ ور بپرسم عیب تو (ـشان) کوری (کورند) در آن ... .
    :)