سَرو سَهی

آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟

سَرو سَهی

آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟

سَرو سَهی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مصیبتی به‌نام نوتیفیکیشن

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۳ ب.ظ

«مصیبتی به‌نام نوتیفیکیشن»؛ همه‌چیز در همین عبارت مستتر است. چیزی مدام صدایمان می‌زند. فرمان و هشدارمان می‌دهد. گویی تحت اوامر آن هستیم و با هر آوا یا لرزشی می‌رویم سراغش تا ببینیم چه پیغامی برایمان آورده؛ در بیشتر مواقع ملزمیم به پاسخگویی، به نگاه، به وقت گذاشتن. پیوسته در دسترس همگانیم. تمام آدم‌های آن بیرون اگر مسدود نشده باشند قادرند به خلوت و تنهایی ما راه یابند. همۀ خبرهای خوب و بد دنیا می‌توانند به دنیای شخصی ما سرازیر شوند، تهییج‌مان کنند، در ما خشم و تاثر و ناامیدی به وجود آورند. می‌توانند هرزمان از روز و شب، پای ما را به دنیایی از تصاویر رنگارنگ یا خاکستری باز ‌کنند. ما را در مواجهه با الفاظ خوب یا زشت قرار دهند. زمان را ببلعند و خوابمان را. اسیرمان کنند؛ ما را به بند بکشند و از خودمان دور بیندازند. معجونی از همه‌چیز و هیچ‌چیز به خوردمان دهند به انضمام توهم دانایی. سکوتمان را بشکنند، رشتۀ افکارمان را بدرند، ریشه‌های تامل و تعمق و تصور و تخیل‌مان را بخشکانند. بازی‌مان دهند و خوراکی فارغ از تفاوت‌های فردی پیش رویمان بگذارند و از ما آدم‌هایی شبیه به هم بسازند؛ آدم‌هایی به اختیار دیگران و پذیرندۀ استثماری مدرن. اگر نام آن «بردگی» نیست، پس چیست؟

  • المیرا شاهان

نظرات  (۳)

ممنونم ازتون بابته وبلاگ خوبی که دارید.مطالب خیلی خوبو کامل بود.با اجازه منم یه پیشنهادی براتون دارم من چند وقت پیش از شرکت ویراهمراه خاورمیانه(ماریاتل) یک تلفن همراه سامسونگ a71 تهیه کردم و خیلی راضی بودم هم زود به دستم رسید تازه تو سایتشون هم اطلاعات مربوط به گوشی کامل و واضح گفته شده بود و اینکه این شرکت یک گارانتیه خیلی معتبر هم داره که به نظر من خیلی چیزه مهمیه پس پیشنهاد میکنم به سایتشون سر بزنید پشیمون نمیشید 
https://maeiatell.com

  • سیمیا ‌‌‌‌‌
  • دقیقا دقیقا

    این توجه جزئی مداوم، توانایی زندگی متمرکز رو از ما گرفته. ظرفیت شناختی ما رو کم کرده. من از نوتیفیکیشن متنفرم. تقریبا نوتیفیکیشن تمام برنامه‌ها رو خاموش کرده‌ام. هرموقع وقتشو داشته باشم سر می‌زنم که ببینم چه خبره. تازه تصمیم دارم تعداد دفعات سرکشی رو هم محدود کنم چون فکر می‌کنم زیاد شده.

    پاسخ:
    ممنون از نظرتون. اوضاع بدیه. بعضی نوتیفیکیشن ها رو متاسفانه نمی شه قطع کرد، مثل نوتیفیکیشن پیام های بعضی از همکارا. مدام باید رفت سراغ گوشی. یا نوتیفیکیشن کامنت های اینستا رو (چون متاسفانه کسانی هستند که ممکنه حرف نامربوطی بزنن).

    سلام و عرض ادب

    اسیرمان کنند ما را به بند بکشند و ...

    مصداق همین جمله جناب جامی بزرگ است

    دلا تا کی در این زندان فریب این و آن بینی

    یکی زین چاه ظلمانی برون شو تا جهان بینی

    ...

    پاسخ:
    سلام. سپاسگزارم